Publiczna Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Pawłowicach

Piątek, 2024-03-29

Imieniny: Marka, Wiktoryny

Wycieczka klas 8a i 8b do Warszawy

W dniach 30.05-2.06 klasy 8A i 8B udały się na wycieczkę do Warszawy. Wyjazd był niezwykle ekscytującym i pouczającym przeżyciem. W trakcie trzydniowego pobytu mieliśmy okazję zwiedzić wiele ważnych miejsc i atrakcji.

Nasza przygoda rozpoczęła się od odwiedzenia Muzeum Powstania Warszawskiego. Podczas tej wizyty zgłębiliśmy historię i bohaterstwo powstania warszawskiego. Przechodząc przez różne wystawy, oglądaliśmy autentyczne dokumenty, zdjęcia i przedmioty związane z tym okresem. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem odwagi mieszkańców Warszawy i ich walki o wolność.

Następnie udaliśmy się na taras widokowy na Pałacu Kultury i Nauki. Z wysokości  30 piętra mogliśmy podziwiać malowniczą panoramę miasta. To było niezwykłe doświadczenie, które pozwoliło nam zobaczyć Warszawę z zupełnie innej perspektywy.

Kolejnego dnia mieliśmy okazję odwiedzić Stadion Narodowy, jeden z najważniejszych obiektów sportowych w Polsce. Spacerując po stadionie, dowiedzieliśmy się o jego historii i organizowanych tam wydarzeniach sportowych. Mogliśmy także zobaczyć z bliska imponującą architekturę i rozmiar stadionu.

Następnie udaliśmy się na zwiedzanie Zamku Królewskiego. Przechodząc przez zamkowe sale  mieliśmy okazję zgłębić tajemnice polskiej historii. Widzieliśmy zbiory muzealne, meble i obrazy związane z monarchią polską. To było fascynujące spotkanie z naszym dziedzictwem.

Ostatnim punktem tego dnia było Centrum Nauki Kopernik, gdzie czekały na nas interaktywne wystawy i doświadczenia naukowe. To było miejsce, w którym mogliśmy się bawić i jednocześnie uczyć. Doświadczenia naukowe pozwoliły nam lepiej zrozumieć różne dziedziny nauki i technologii w sposób angażujący i zabawny.

Ostatniego dnia naszej wycieczki odwiedziliśmy Stare Miasto, które jest jednym z najbardziej malowniczych i historycznych obszarów Warszawy. Spacerując po wąskich uliczkach, podziwialiśmy piękne zabytkowe kamienice, ratusz i Archikatedrę św. Jana. Przewodnik opowiadał nam o historii miasta i odbudowie stolicy po wojnie.

Na koniec udaliśmy się do Łazienek Królewskich, gdzie mogliśmy odbyliśmy spacer, gdzie mogliśmy podziwiać piękno parku.