Publiczna Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Pawłowicach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 820936
    • Do końca roku: 255 dni
    • Do wakacji: 62 dni
  • Kalendarium

    Sobota, 2024-04-20

    Imieniny: Agnieszki, Amalii

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021

Plan działania

na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021

w Publicznej Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Pawłowicach

oraz

w Publicznej Szkole Podstawowej Filialnej w Oporówku

 

Podstawa prawna : art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności

osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019r. poz.1696 ze zm.)



Lp.

Zakres działań

Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy

Sposób realizacji

Termin

1.

Powołanie koordynatora ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Podanie do publicznej danych o osobie wyznaczonej na koordynatora. Umieszczenie deklaracji dostępności na stronie internetowej BIP szkoły.

 

Dyrektor

Zarządzenie Dyrektora Szkoły

Zamieszczenie informacji na stronie szkoły

19.03.2021r.

  1.  

Przygotowanie Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator

Opracowanie planu działania, o którym mowa w art. 14 ust.2 pkt.2 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Przedłożenie dyrektorowi do zatwierdzenia.

Publikacja na stronie Internetowej BIP.

19-22.03.2021r.

  1.  

Analiza stanu obiektu szkolnego pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami – dostępność architektoniczna, cyfrowa.

Koordynator

Oględziny i zebranie danych w zakresie stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami

Konsultacje i przekazanie propozycji dotyczących alternatywnych rozwiązań.

Zaplanowanie propozycji zmian oraz oszacowanie kosztów w zakresie zwiększenia dostępności w każdym obszarze.

22.03.2021r.

  1.  

Analiza w zakresie dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami. Zapewnienie dostępu alternatywnego.

Koordynator





Dyrektor szkoły

Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby, wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej).

Podejmowanie działań mających na celu ułatwienie dostępności we wszystkich obszarach.

Realizacja w całym okresie działania

  1.  

Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, a także ich rodzin i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, z jakimi zmagają się oni podczas kontaktów z placówką SP w Pawłowicach

Koordynator



Pracownicy szkoły

Zgłaszanie uwag, opinii i sugestii przez osoby ze szczególnymi potrzebami, a także ich rodziny i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej, czy informacyjno-komunikacyjnej z jakimi zmagają się oni podczas kontaktów z placówką na adres e-mail: sppawlowice@krzemieniewo.pl

Realizacja w całym okresie działania

  1.  

Uzyskanie danych zbiorczych do raportu

koordynator

Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzenia istniejących przeszkód o dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad

do 23.03.2021r.

  1.  

Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art.11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( Dz.U. 2019r. poz.1696 ze zm.)

koordynator

Sporządzenie raportu zgodnie z wytycznymi i opublikowanie na stronie BIP Szkoły

Pierwszy raport należy sporządzić w terminie do 31.03.2021r. Kolejny – w terminach przewidzianych w Ustawie (art. 11 Ustawy)