- Odwiedziny: 820936
- Do końca roku: 255 dni
- Do wakacji: 62 dni
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Pawłowicach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Sobota, 2024-04-20
Imieniny: Agnieszki, Amalii
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021
Plan działania
na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021
w Publicznej Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Pawłowicach
oraz
w Publicznej Szkole Podstawowej Filialnej w Oporówku
Podstawa prawna : art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności
osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019r. poz.1696 ze zm.)
Lp. |
Zakres działań |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Powołanie koordynatora ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Podanie do publicznej danych o osobie wyznaczonej na koordynatora. Umieszczenie deklaracji dostępności na stronie internetowej BIP szkoły.
|
Dyrektor |
Zarządzenie Dyrektora Szkoły Zamieszczenie informacji na stronie szkoły |
19.03.2021r. |
Przygotowanie Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
Opracowanie planu działania, o którym mowa w art. 14 ust.2 pkt.2 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Przedłożenie dyrektorowi do zatwierdzenia. Publikacja na stronie Internetowej BIP. |
19-22.03.2021r. |
|
Analiza stanu obiektu szkolnego pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami – dostępność architektoniczna, cyfrowa. |
Koordynator |
Oględziny i zebranie danych w zakresie stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami Konsultacje i przekazanie propozycji dotyczących alternatywnych rozwiązań. Zaplanowanie propozycji zmian oraz oszacowanie kosztów w zakresie zwiększenia dostępności w każdym obszarze. |
22.03.2021r. |
|
Analiza w zakresie dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami. Zapewnienie dostępu alternatywnego. |
Koordynator Dyrektor szkoły |
Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby, wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej). Podejmowanie działań mających na celu ułatwienie dostępności we wszystkich obszarach. |
Realizacja w całym okresie działania |
|
Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, a także ich rodzin i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, z jakimi zmagają się oni podczas kontaktów z placówką SP w Pawłowicach |
Koordynator Pracownicy szkoły |
Zgłaszanie uwag, opinii i sugestii przez osoby ze szczególnymi potrzebami, a także ich rodziny i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej, czy informacyjno-komunikacyjnej z jakimi zmagają się oni podczas kontaktów z placówką na adres e-mail: sppawlowice@krzemieniewo.pl |
Realizacja w całym okresie działania |
|
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu |
koordynator |
Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzenia istniejących przeszkód o dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad |
do 23.03.2021r. |
|
Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art.11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( Dz.U. 2019r. poz.1696 ze zm.) |
koordynator |
Sporządzenie raportu zgodnie z wytycznymi i opublikowanie na stronie BIP Szkoły |
Pierwszy raport należy sporządzić w terminie do 31.03.2021r. Kolejny – w terminach przewidzianych w Ustawie (art. 11 Ustawy)
|